lørdag 5. juli 2014

Dag 5: Mariastein - Laufen

Lettskyet vær, grei temperatur. Dette ble likevel den hardeste dagen hittil. Jeg har pådratt meg en lei forkjølelse. Det begynte dag 2 med sår hals, og er blitt verre for hver dag. Jeg hoster og harker, og har  nesten ikke pust til å gå i oppoverbakke. Og denne dagen startet det med superbratt vandring i nesten 2 timer; jeg måtte stoppe for hver 20.skritt for å få igjen pusten. Og da jeg kom på toppen, var det like bratt nedover igjen - noe som krevde full konsentrasjon for ikke å skli og falle. Halvveis nedover kom jeg til en restaurant hvor jeg fikk hvilt meg en stund. Jeg følte meg faktisk så dårlig at jeg vurderte å spørre noen andre gjester om å få sitte på ned til Laufen, men etterhvert kom jeg meg litt, så jeg greide de siste 5 km ned til Laufen og hotell Central. Bestemte meg også for å ta fornuften fatt og ta to hviledager for å komme meg litt av forkjølelsen. Derfor ble det tog fra Laufen til Delemont dag 6. Og fra det tysktalende Baselland kom jeg plutselig til det franktalende Delemont -så her forstår jeg enda mindre av språket.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar